برنامه ریزی مناسب ابعاد فیزیکی، قانونی، تبلیغی، مالی، اقتصادی، بازار، مدیریت، اجتماعی، و محیطی در رسیدن به منافع توسعه ی گردشگری کمک خواهد کرد.

برنامه ریزی خوب نتایج دلخواه و فعالیت ها را در یک حالت سیستماتیک برای رسیدن به موفقیت تضمین می کند. گام های زیر به طور خلاصه یک سلسله مراتب منطقی رابرای برنامه ریزی گردشگری توصیف می کند.

 

1-  گام های فرایند برنامه ریزی:



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط یوسفی

گردشگري اجتماعي يك پديده متمايز و پيچيده است و معناي آن بواسطه دوره ي زماني  و كشور مورد بحث متفاوت است . يك ليست كوچك از واژگان مترادف با اين مفهوم ميتواند وسعت و پيچيدگي اين موضوع را مشخص كند. اصطلاحاتي مانند گردشگري براي كارگران ، اتحاديه ها (كاركنان يك سازمان) ، پيشرفت شخصي و شغلي  ، ارتقاي اتحاد اجتماعي بر يك اساس غير انتفاعي يا بر اساس علايق عموم. گردشگري اجتماعي معمولا بر اساس اهداف اتخاذ شده تعريف  مي شود و براي دست يافتن به اين اهداف روش هاي مختلف به كار گرفته مي شود .



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 15 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط یوسفی

فلسفه‏ی روشن گردشگری اساس و  پایه ای ضروری است برای توسعه ی یک سیاست منسجم. به طور کلی فلسفه ممکن است به عنوان یک سیستم برای هدایت زندگی، به عنوان ساختاری از مبانی رفتار، عقاید، یا سنت ها تعریف شود؛ یا اصول گسترده ی کلی از یک موضوع یا زمینه خاص فعالیت. مطابق با این تعریف کلی برای اهداف کنونی، فلسفه ی گردشگری ممکن است به عنوان یک اصل کلی یا مجموعه ای از اصول تعریف شود که عقاید و ارزش های اعضای یک جامعه در ارتباط با اینکه چگونه گردشگری می تواند در خدمت مردم یک کشور یا منطقه باشد را تعیین کند، و این به عنوان راهنمایی برای ارزیابی مطلوبیت فعالیت های مرتبط با گردشگری عمل می کند.

مهم است که بر نقش حیاتی بکار بردن ارزش های ساکنان یک مقصد در تعیین محتوای سیاست گردشگری تأکید کرد. در واقع، ارزش های ساکنان اساسی فراهم می کند که سیاست و اجزای متنوع آن بر آن قرار دارد. در پایان سیاست های گردشگری که ارزش های ذینفعان، یا میزبانان را منعکس نکند ناگزیر از رسیدن به حمایت های مردمی و سیاسی ناکام خواهد بود. سیاست هایی که حمایت سیاسی بلند مدت نداشته باشند محکوم به شکست هستند.

تمایز فلسفی گاهی اوقات میان مقصدهای ارزش محور و بازار محور ایجاد می شود، در حالیکه جذابیت مفهومی در عمل تا حدودی مبهم است. هیچ مقصدی نمی‏تواند رقابتی باشد مگر اینکه در جذب بخشهای سودآور بازار در بلند مدت موفق باشد. در همین راستا، هیچ مقصدی نمی‏تواند پایدار باشد مگر، زمانی که بازده اقتصادی تولید کند، همچنین در حفظ حقانیت ارزش محوری مورد نیاز در یک جامعه دموکراتیک موفق باشد.

منبع:

Goeldner, Charles R, J. R. Brent Ritchie., Tourism: principles, practices, philosophies —9th ed. Published by John Wiley & Sons, Inc




تاریخ: پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط یوسفی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 49568
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1